دانلود مقاله نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد | اقتصــاد مقاوتی (در قالب 57صفحهdoc) - قابل ویرایش - woord

https://bayanbox.ir/view/74703922014876614/y231.jpg

دانلود مقاله نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد // اقتصــاد مقاوتــی (57صفحهdoc) - قابل ویرایش

مقاله نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین مقاله در مورد نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد مقاومتی می باشد که در قالب فایل WORD(قابل ویرایش) و در 57 صفحه بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است.

بخشی از متن :

فصل اول:

مقدمه

اقتصاد مقاومتی گفتمان بدیع و نوآورانهای است که برای نخستین بار از سال1389 از سوی رهبری نظام جمهوری اسلامی مطرح گردید و در ادبیات اقتصاد ، سیاست و مدیریت جای گشود. اقتصاد مقاومتی در حقیقت شیوه‌ای از مدیریت اقتصاد در سطح کلان و خرد است که بر پایه الزامات و در شرایط خاصی تدبیر و به اجرا گذاشته می­شود. با توجه به این موضوع که مسئله اقتصاد بعد از اعتقاد ، مهم‌ترین عنصر استقلال سیاسی هر کشور است ، طبیعی است که نظامهای سلطهگر حاکم بر جهان نیز برای به‌ زانو درآوردن کشورهای مستقل و آزاد اگر از راه فرهنگ و اعتقاد موفقیتی کسب ننمایند به سمت و سوی اقتصاد متوجه میگردند و یا در شرایطی همزمان از هر جبه‌ای وارد می‌شوند اما تهاجم در جبه اقتصاد را تشدید می‌کنند. مردم ایران پس از سالها مبارزه ، نظام سیاسی مورد نظر خود را مستقر ساختند و با نفی سلطهپذیری برخاسته از اصول اعتقادی ، استقلال سیاسی را وجهه­ی همت خویش قرار دادند.

نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد

بسیار طبیعی به نظر می‌رسید که برچیدهشدن سلطه دهها ساله کشورهای استکباری با واکنشهای خصمانه رو به رو گردد و از همین رو از همان اوان به ثمر نشستن مبارزات و استقرار نظام جمهوری اسلامی ، کشور ما آماج تهاجمات فرهنگی ، نظامی ، امنیتی و تروریستی و البته اقتصادی قرار داشته است. گرچه دشمنان از همان ابتدا همگام و ملازم با جبه های فرهنگی، نظامی و امنیتی، جبه های نیز در اقتصاد گشودهاند اما شاید هیچگاه تا این زمان به اقتصاد امید نبسته و طیف گستردهای از ابزارهای اقتصادی را به کار نگرفته باشند.

بنابر این می توان گفت که ملت ایران سالهاست که مقاومت هوشیارانه در عرصه های مختلف و از جمله در اقتصاد را آزموده‌اند اما بیگمان گفتمان کنونی مفهومی فراتر از مقاومت دارد و به سوی یک منش و روش نظام­مند ، هدفدار و توام با برنامه ریزی رهنمون میشود. تعریف دقیق ابعاد و جوانب مختلف این گفتمان تازه نیازمند کوششهای علمی و پژوهش در این عرصه است. در این تحقیق ابتدا خلاصه ای از مفهوم و چگونگی اقتصاد مقاومتی و همچنین نیروهای نظامی مورد بررسی قرار می گیرد و در آخر رابطه نیروهای نظامی و مسلح با اقتصاد مقاومتی وبه عبارت دیگر نقش و جایگاه نیروهای نظامی در اقتصاد مقاومتی به تفصیل بیان می شود.

تعریف مفاهیم و اصطلاحات

اقتصاد مقاومتی :

بیان یک تعریف جامع از اقتصاد مقاومتی بهغایت دشوار است. علت این امر شاید به این خاطر آن باشد که عبارت یاد شده مفهومی از یک شیوه مدیریتی در اقتصاد را در خود دارد که خودبهخود با مسایل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی گره میخورد و در قالب یک جمله و عبارت قابل بیان نیست. از اینروست که غالب محققان و صاحبنظرانی که در این عرصه اظهار نظر و قلمفرسایی کرده‌اند ، به جای بیان تعریف ، به توصیف و تبیین یک یا چند بعد از ابعاد ، مصادیق و مؤلفه های اقتصاد مقاومتی پرداخته اند.

در این میان مبدع این گفتمان که رهبری نظام جمهوری اسلامی هستند از اقتصاد مقاومتی به عنوان «اقتصادی که برای یک ملت، حتی در شرایط فشار و تحریم، زمینه رشد و شکوفایی را فراهم می کند یاد نمودهاندکه معنایش حصار کشیدن دور خود و فقط انجام یک کارهاى تدافعى نمی باشد».[1] یا در جای دیگری اشاره دارند که « اقتصاد مقاومتی در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده قرار می گیرد . . . . و یک مسئله هم در اقتصاد مقاومتى، مدیریت مصرف است. . . . . یک رکن دیگر اقتصاد مقاومتى، حمایت از تولید ملى است . . . . مردمى کردن اقتصاد، جزء الزامات اقتصاد مقاومتى است. (ادامه متن در فایل اصلی)

نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد مقاومتی

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق 1

مقدمه 2

تعریف مفاهیم و اصطلاحات 4

مبانی نظری: مؤلفه ها و عناصر اقتصاد مقاومتی 5

نیروی نظامی 6

فصل دوم: اقتصاد مقاومتی 8

مفهوم اقتصاد مقاومتی 9

فلسفه طرح مفهوم اقتصاد مقاومتی 11

تحریم 12

تاریخچه تحریم آمریکا علیه ایران 12

نتایج نهایی تحریم‌ها 15

محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی 17

1- حمایت ازتولید ملی 17

2- سیاستهای اصل 44 قانون اساسی 18

3- توجه به نخبگان واستفاده ازفناوری نوین 18

اقتصاد مقاومتی، تحقق جهاد اقتصادی 19

مهمترین اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی 19

1- مهار سوداگری و فساد، گام اول تحقق اقتصاد پایدار 19

2- مردمی سازی اقتصاد، ارتقاء مقاومت اقتصادی در برابر تحریم ها 20

3- خلاصی از وابستگی به درآمد نفت، مصداق خود اتکایی 20

4- اولویت بندی شرکای تجاری ایران 21

5- فرهنگ‌سازی اولویت تولید بر واردات و خرید کالای داخلی 21

فصل سوم: نیروهای نظامی 23

1. ارتش جمهوری اسلامی ایران 25

ویژگیهای ارتش جمهوری اسلامی ایران 25

مأموریت و وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران25

2. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی27

تعریف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 28

هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 28

وظایف و مأموریتهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 29

مأموریتهای انتظامی سپاه 31

مأموریتهای اطلاعاتی سپاه 32

مأموریت فرهنگی سپاه 32

سازماندهی و آموزش بسیج 33

3. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 34

4. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 35

وظایف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسّلح 36

فصل چهارم: نقش نیروهای نظامی در اقتصاد مقاومتی 38

نهادهای نظامی و اقتصاد 39

مأموریت های ذاتی نیروهای نظامی در رابطه با اقتصاد 40

مبارزه با قاچاق کالا و ارز 40

امنیت اقتصادی 41

ضرورت ها 44

انتقادات وارد بر ورود دستگاه های نظامی به اقتصاد و پاسخ های آن 45

الف) تبعات اقتصادی: 45

ب) تبعات سیاسی: 46

الزامات تعبیه ساختار مناسب برای استفاده از توان نظامی ها در حوزه اقتصاد48

الف) قانونی شدن 48

ب) حوزه های ورود و عدم ورود 48

ج) افکار عمومی 50

د) تعبیه فرآیندهای قوی نظارتی و رقابتی 50

هـ) قانونی شدن51

تعبیه فرآیندهای قوی نظارتی و رقابتی 53

فصل پنجم: نتیجه گیری 54

 

 

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

فایل های مرتبط:

دانلود جزوه خلاصه کتاب مقدمه ای بر اقتصاد ایران | عباس شاکری - pdf

دانلود جزوه اصول علم اقتصاد (کلیات) + خلاصه پاورپوینت + 17 دوره نمونه سوال با پاسخنامه |دکترین پژویان،خداداد کاشی،موسی جهرمی - pdf , ppt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://s16.picofile.com/file/8424229650/%D9%86%D9%82%D8%B4_%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C_%D9%88_%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF_%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C.gif

 

 

 

نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصادpdf،نقش نیروهای مسلح در امنیت کشور،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ایران،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد اسلامی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ایران چیست،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد بین الملل،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد به زبان ساده،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد بیدار،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد باز،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد بین المللی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد تولید،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ثابت،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ثالث،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ثانی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ثالث متوسط،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد جهانی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد جهان،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد جزئی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد چیست،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد چین،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد چه بود،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد چه کسانی هستند،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد حقوق،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد خرد،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد خرد چیست،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد دهم،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد دنیا،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد دهم انسانی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ذهنی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ذمه،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ذهن،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ذوب آهن،نقش نیروهای مسلح در دفاع مقدس،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد را نام ببرید،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد روسیه،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد روستایی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد زیرزمینی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد زمان شاه،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ژاپن،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ژنرال،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ژنو،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد سنجی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد سیاسی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد سلامت،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد سرآمد،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد شهری،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد شهر،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد شناختی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد شخصی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد صنعتی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد صنعت،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد صناعی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد صفوی،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ضعیف،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ضد،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد طرفداری،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد طالبان،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد طبیعت،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ظهور،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ظهور امام زمان،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد ظهوری،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد عام،دانلود مقاله و پروژه تحقیقاتی نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد عامه،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد عمران،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد عراق،نقش نیروهای نظامی و مسلح در اقتصاد عمومی،

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پيوندها
Designed By irjozveh Copyright © 2020